søndag 10. oktober 2010

DEL 2: Forskjellen på å "fortelle" og å "vise"

b) Jeg sitter ute på en holme. Det blåser kraftig, og jeg er svært redd.
Alt omkring meg er mørkt. Det eneste jeg hører er suset fra den kraftige vinden, og bølgene som skvulper. Jeg kan verken se eller høre noe liv fra andre mennesker. Det er skummelt. Følelsen av frykt og angst sprer seg i kroppen, og jeg lukker øynene i håp om at jeg skal forsvinne fra denne holmen jeg sitter på.

c) Pizzaen smakte godt.
Vi hadde bestilt pizza i dag. Jeg var ikke sikker på hvilken mor hadde bestilt, men jeg håpte den smakte godt. Da pizzaen ble servert på bordet, kjente jeg den gode lukten borre seg inn i neseborene mine. Pizzaen var dekt av masse ost, kjøtt, grønnsaker og saus. Jeg hev meg over den gule kartongen pizzaen lå oppi, og røsket til meg et stort stykke. Jeg tok ett tygg. Jeg tok ett til. Mmm, pizzaen var en klasse for seg selv. Den smakte meget bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar